Η φωτογραφία μου
What motivates me to write this blog is my personal need to present my material into a coherent amount of work and communicate with other readers my views about education, trade, art and architecture in Greece and/ or the World.

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Παρασκευή 10 Αυγούστου 2018

Ios Island (Greece) Diary Notes Part I

Οι φωτογραφίες μου / my photos


Αγαπημένο μου ημερολόγιο ...
Αύγουστος 2018 - Νήσος Ίος, Κυκλάδες, Ελλάδα.
Πρόσφατα επισκέφθηκα το Μουσείο Γαϊτη - Σίμωση (κλειστό) στο οποίο θα στεγαστεί το σύνολο της συλλογής του Γιάννη Γαΐτη και της γυναίκας του, της γλύπτριας Γαβριέλλας Σίμωση, στον απέναντι λόφο - 10 λεπτά απόσταση  - από την Χώρα της Ίου.
Διαχείριση Μουσείου: Δήμος Ιητών

Dear diary ...
August 2018 - Ios island, Cyclades, Greece.
Recently I visited the Gaitis - Simosis Museum (closed) in which the entire collection of Yannis Gaitis and his wife, sculptor Gavriella Simosis, is to be housed on the opposite hill - 10 minutes away-  from Ios downtown (Chora).
Museum Management: Municipality of Ios


 Θέα προς την Χώρα της Ίου / View towards downtown (Chora) Ios

Θέα προς το Μουσείο / View towards the Museum
Αρχιτέκτονας / Architect:  Λορέτα Γαΐτη /  Loretta Gaitis (2008).
http://www.lorettagaitis.com/2008_architecture_ios.htm


Ερωτήσεις 
Με λύπη αναρωτιέμαι και εγώ (εν μέσω πολλών άλλων) τι χρειάζεται εν τέλει (χρήματα, διοίκηση, κάτι άλλο...) ώστε να λειτουργήσει κανονικά το Μουσείο;
Με έκπληξη αναρωτιέμαι (ξανά) γιατί είναι όλο χρωματισμένο αδιακρίτως λευκό (επίχρισμα) - ακόμα και η εγκατάσταση "Aνθρωπάκια" στην είσοδο - και δεν αποκαλύπτεται η τοπική πέτρα (λιθοδομή) που χαρακτηρίζει (επίσης) την τοπική αρχιτεκτονική;
Αν και το λευκό χρώμα δεσπόζει στο νησί (Κυκλάδες) είναι άραγε απαραίτητο εδώ και όχι η τοπικής προέλευσης λιθοδομή;

Questions
I too wonder, in sorrow (amid many others as well), what it takes (money, administration, something else ...) to make the Museum open its doors?
Surprisingly, I wonder (again) why it is all colored indiscriminately white (top coating) - even the installation of "Little People" at the entrance - and does not expose the local stone (masonry) that characterizes (as well) the island's architecture?
Although, white color dominates in the island (Cyclades) is it an ideal choice here or is it appropriate to let the local stonework be exposed?

  
Eάν ναι, η γλυπτική εγκατάσταση "Ανθρωπάκια" γιατί δεν περιέχει το κατάλληλο χρώμα όπως το παρακάτω παράδειγμα;
Υ.Γ: Προσοχή, το χρώμα όπως το παρακάτω παράδειγμα που ταιριάζει με την λύση "εμφανής τοπική λιθοδομή"... 
Ιf so, why the sculpting installation "Little People" in front of the Museum  does not contain the color of the appropriate example below?
P.S: Attention, the same color as the example below that is harmonious with the solution "exposed local stonework"...


 Εγκατάσταση "Ανθρωπάκια", Γιάννης Γαϊτης.
 Installation "Little (personal identity less = faceless) People" by Yannis Gaitis.


Εκτός ότι χάνονται τα οικονομικά οφέλη του Μουσείου εφόσον δεν λειτουργεί εύρυθμα και σωστά, το ίδιο το κτιριακό απόθεμα του επίσης "χάνεται" από την έλλειψη προσοχής (μηδενική συντήρηση) για τα ίδια τα εκθέματα και το κτίριο [άτονη έκθεση των ίδιων των έργων - ίδιο λευκό χρώμα, καμία διάκριση - εάν όχι με χρώμα τότε έστω φυσικά (εμφανής λιθοδομή) - βλέπε παρακάτω παράδειγμα και εγκατάσταση " Ανθρωπάκια"]. 
Apart from the fact that all af the museum's economic benefits are lost as it is closed, its building stock is also "lost" by the lack of attention (zero maintenance) for both, building and exhibits [same white color, no distinction - if not with color then naturally (apparent stonework) - see example below and above (installation "Little People"].


  • Site Plan of Museum and open - air theatre " Odysseas Elytis"  (Google Maps). 


Ένα από τους λόγους που αγάπησα το Μουσείο ήταν η άνοδος μου προς σε αυτό (φυσικό έδαφος - προσβάσιμο) από την δυτική πλευρά του οικοπέδου.
Προσοχή:Η κύρια είσοδος του Μουσείου βρίσκεται στην βόρεια πλευρά και είναι προσπελάσιμη σε ΑΜΕΑ. 
One of the reasons I loved the Museum was how I followed the natural rock steps to get there (physical ground - accessible) from the western side of the plot.
Attention: The main entrance of the Museum is located on the north side and is accessible to people with disabilities.




Το ίδιο δεν συνέβη όταν έφθασα στην αυλή αφού δεν ήταν από υδατοπερατό υλικό (λιθοδομή χωρίς αρμό) αλλά από τοπικές σχιστόπλακες (γκρι) με αρμό.
I did not have the same expierience when I arrived in the courtyard because it was not made of water-proof material (stones without a joint) but of local slats (gray) with a joint.



  •  Photo Α

Ειδικά, η λύση (Παράδειγμα - Φωτογραφία Β) με εμφανής (τοπική) λιθοδομή και όχι το λευκό επίχρισμα αδιακρίτως (Παράδειγμα - Φωτογραφία Α)  θα έδινε ιδιαίτερη προσοχή στο άνοιγμα/ είσοδος "Ανθρωπάκι" του Γιάννη Γαϊτη το οποίο τώρα "καλύπτεται" ενώ θα μπορούσε να "αποκαλυφθεί" ως μονάδα - έργο (με χρώμα ή όχι).
Εάν όχι "ευνόητη" τουλάχιστον "εύστοχη" επιλογή.


In particular, the solution (Example - Photo B) that proposes the use of visible (local) stonework and not the white coating instead (Example - Photo A) would pay particular attention to the opening / entrance "Little Man" of Yannis Gaitis, "while it could be" uncovered "as a unit - work on itself (with color or not). 
If not "understandable" at least  a "poignant" (sharp) choice.


  •  Photo Β

Λόγω της υψηλής λευκάγειας (μέτρο της ανακλαστικότητας μιας επιφάνειας) του λευκού επιχρίσματος των τοίχων δεν διακρίνονται ευκρινώς οι όγκοι του κτιριακού συγκροτήματος, άρα έχουμε μονοτονία στην σύνθεση. 
Εάν είχε ακολουθηθεί η λύση "εμφανής (τοπική) λιθοδομή" για τους τοίχους  (δείγμα στην Φωτογραφία Β) τότε θα είχε περιοριστεί η αντηλιά (ο χώρος που έχει φως από αντανάκλαση).
Due to the high albedo (whiteness - measure of the reflectivity of a surface) of the white coating of the walls, the building block volumes are not clearly distinguishable, so we have monotony in the composition. 
If the solution had been "exposed (local) stone masonry for the walls (a sample in Photo B) then the glare (the space that has light from reflection) would have been limited.

Ενώ δεν υπάρχει υπογειοποίηση των καλωδίων του ηλεκτρικού ρεύματος όπως φαίνεται εμφανώς στις Φωτογραφίες Γ, Δ.
While there is no grounding of the electrical wiring, as shown in Photos Γ, Δ.
  

  • Photo Γ

  •   Photo Δ

Εδώ - δεν μπορώ να μην αναφέρω - το υποδειγματικό θέατρο "Οδυσσέας Ελύτης" δίπλα από το Μουσείο με την υπέροχη θέα προς την Χώρα της Ίου και την παραλία "Μυλοπότας".
Here - I must also mention - the exemplary open - air theatre "Odysseas Elytis" next to the Museum and its magnificent view of Ios downtown (Chora) and Mylopotas beach.



Θέα προς το ανοικτό θέατρο αρχαιοελληνικού τύπου " Οδυσσέας Ελύτης" 
View towards Theatre "Odysseas Elytis", a replica of an ancient Greek open - air theatre according to the standards of those found in Magna Grecia.

Αρχιτέκτονας/ Architect: Peter Haupt (1997).
https://www.heinze.de/expertenprofil/prof-peter-haupt-u-dorothea-haupt-dipl-ing-architekten-bda/9909478/


Καλή συνέχεια, με ανοικτές πόρτες / To be continued, with open doors.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου